Tefal Gehaktmolen Hv8 Ne6888

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Gehaktmolen Hv8 Ne6888 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

MikeT 14-07-2020

Goede machine, maar mag stiller

Geschreven voor: Tefal Gehaktmolen Hv8 Ne6888

Het apparaat ziet er kwalitatief, degelijk en stevig uit iets waar Tefal om bekend staat. Ook de mogelijkheid om (een deel van) de accessoires opbergen in het apparaat is zeer naar wens.
Het hoofddoel voor ons was: een gehaktmolen (vlees malen).
Dit doet de machine goed zolang het vlees niet te taai is. Ook maak hij hierbij veel lawaai, hier dien je rekening mee te houden.
De handleiding is zeer beknopt, en door de grote hoeveelheid accessoires is het even puzzelen hoe deze te gebruiken.
Ook vind ik het een nadeel (als je van een nadeel mag spreken) dat een groot deel van de onderdelen met de hand dienen te worden afgewassen.

Pluspunten

• Oogt kwalitatief, degelijk en stevig
  • Accessoires opbergen in het apparaat
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Veel lawaai

Shan 27-05-2020

Twijfel

Geschreven voor: Tefal Gehaktmolen Hv8 Ne6888

Ik vind het een mooi uitziend en stevig product, hij is makkelijk te verplaatsen en makkelijk in gebruik.
Ik vind dat hij helaas wel veel herrie maakt daar stoor ik mij aan.
Je kan gehakt mooi gemalen krijgen en de groente snijden gaat ook perfect.
Conclusie; mooi handig product.

• Stevig
  • Handig in gebruik

Minpunten

• Veel herrie

Kees1972 22-05-2020

Fijn apparaat

Geschreven voor: Tefal Gehaktmolen Hv8 Ne6888

Wat een mooi apparaat.het werkt fijn en de accessoires zijn ook fijn .
Ik heb van alles geprobeerd van een hamburger, kip gehakt, gehaktballen, filet americain en worst en kaas geraspt en groente geraspt/gesneden .allemaal tot grote tevredenheid van mij zelf en andere .ik zou hem zeker aanraden.

Pluspunten

• Sterk
  • Werkt fijn
  • Veel nuttige accessoires

Minpunten

• Prijs
  • Onderdelen niet in de vaatwasser

Bol 21-05-2020

Degelijk en krachtig apparaat

Geschreven voor: Tefal Gehaktmolen Hv8 Ne6888

De eerste worsten en gehakt zijn prachtig uit het apparaat gekomen. Het doet dus zeker wat het beloofd. Ook de opties om kaas te raspen en groenten te snijden werken perfect. Ik heb echter wel 3 twijfels bij het product. Ten eerste is de handleiding zeer summier tot niet bestaand. Het zijn een paar plaatjes en daar mag je het mee doen. Een aantal instructie filmpjes voor de verschillende functies zou in mijn ogen het apparaat veelzijdiger en praktischer maken voor de gebruiker. Daarnaast kun je je afvragen of weer een apparaat om een plekje in de keuken te geven, naast de keukenmachine, blender, mixer etc., de meest praktische oplossing is. Sommige functies overlappen elkaar en die enkele keer dat je vlees maalt zou dat ook handmatig kunnen met een veel kleinere molen. Als laatste een puntje wat te verwachten is, hij maakt lawaai en flink ook. Dat gezegd hebbende is het zeker geen slecht product en als bovenstaande punten goed worden afgewogen, zou ik dit product zeker adviseren als je naar zoiets op zoek bent. Het is makkelijk in gebruik en het is gewoon erg leuk om bijvoorbeeld zelf worsten te maken.

Pluspunten

• krachtig
  • eenvoudig in gebruik

Minpunten

• geluidsniveau
  • handleiding

Tegelaers 20-05-2020

Test tefal gehakmolen

Geschreven voor: Tefal Gehaktmolen Hv8 Ne6888

Deze molen mogen testen namens Insiders. Het is een fijn apparaat. Makkelijk inelkaar te zetten. Hij maalt en raspt alles perfect van gehakt, wortels,kaas je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Schoonmaken gaat ook goed. Hij is robuust maakt wel redelijk wat herrie bij het malen maar dat mag de pret niet drukken. Zeer zeker een musthave in een keuken van een hobbykok. De doos bevat ook heel veel onderdelen. De beschrijving is ook simpel te begrijpen.

Pluspunten

• Gemakkelijk in elkaar en uit elkaar te halen
  • Raspt en maalt heel goed

Minpunten

• Maakt redelijk wat lawaai

Utrecht5 13-05-2020

Fijne gehaktmolen

Geschreven voor: Tefal Gehaktmolen Hv8 Ne6888

Het is een degelijk en solide apparaat met veel hulpstukken. Deze zijn te verdelen in a) accessoires om vlees te malen b) accessoires om worst te vullen c) accessoires om te hakken (groenten etc).
Wat tegenvalt is de beknopte handleiding. Weinig tekst, veel (priegel)tekeningen. Een receptenboekje erbij was leuk geweest!

Ik heb inmiddels al frikandellen, verse worst, terrine en kip hamburgers gemaakt met dit apparaat.

De krachtige motor maalt al het vlees in een handomdraai. Een nadeel is het geluid dat de machine daarbij maakt..... Echt van het niveautje schuurmachine. Na even googlen blijkt dat normaal te zijn voor gehaktmolens. En het is ook te verklaren met zo’n krachtige motor.

De accessoire om worst te vullen is top. Je hebt de darm er gemakkelijk op en ook voor onervaren personen is het vullen makkelijk te doen in je eentje.

De machine is makkelijk schoon te maken. Bij het malen van vlees blijft er niet veel restmateriaal in de machine achter. Dat is wel anders wanneer er een farce doorheen gaat, dan blijft er meer plakken helaas.

Vervolgens het schoonmaken. Dat is wel een klus hoor. De onderdelen van de gehaktmolen kunnen niet in de vaatwasser; dus ouderwets met de hand afwassen. En dan tenslotte het opbergen. Het apparaat is best groot en ondanks dat een aantal accessoires opgeborgen kunnen worden in de ‘rug’ van het apparaat, blijf je toch met veel losse onderdelen zitten. Neemt al met al best veel plaats in.

Conclusie:
Een super apparaat voor het malen van vlees en vullen van worsten. Daarvoor gebruik ik het apparaat regelmatig. De hak-functie heb ik nog niet geprobeerd omdat deze functie overlapt met m’n andere keukenmachine. Maar echt, eigen gedraaid gehakt is zoveel beter dan kant en klaar gekocht gehakt! En zelfgemaakte worst is de lekkerste, je wil nooit meer anders :)

Pluspunten

• Krachtige motor
  • Veel functies
  • Degelijk en silide

Minpunten

• Summiere gebruiksaanwijzing
  • Maakt veel lawaai
  • Neemt veel ruimte in

Fazergirl 12-05-2020

Robuust

Robuust
Een heel Robuust apparaat, bevat veel losse onderdelen, waarvan je er een aantal in het apparaat zelf kan bewaren, De vleesmolen is voor veel doeleinden geschikt dan alleen voor vlees maar ook makkelijk kaas en bv groente fijn te snijden een nadeel is dat het nogal veel lawaai maakt, op zich begrijpelijk door de krachtige motor maar wel vervelend tijdens het gebruik, en nog een nadeel is de zeer beknopte handleiding, misschien een recepten boekje uitbrengen.. Het apparaat gebruikt voor vers vlees tot een gehakt te maken, doordat het spiervlees taai is bv van magere runderlapjes wil het nog wel eens ophopen, waardoor je tussen het malen door het apparaat weer uit elkaar moet halen... Voor het raspen van kaas en fijn snijden van groente is het een prima apparaat, ook het vlees is mooi vermalen en smaakt heerlijk na bereiding.

Pluspunten

• mooi design apparaat

Minpunten

• veel lawaai
  • beknopte handleiding

Saban 09-05-2020

Matig

Geschreven voor: Tefal Gehaktmolen Hv8 Ne6888

Mijn eerste indruk toen ik de gehaktmolen uit z'n doos haalde, was positief. Het apparaat heeft een degelijke uitstraling en straalt kwaliteit uit! Ook het design is niet slecht, het apparaat hoeft niet worden opgeborgen.

Mijn eerste test was het maken van kipnuggets. Ik heb van een kilo kipfilet kipgehakt gemaakt. Ik heb hiervoor de fijnste mond gebruikt.

Geluid
De gehaktmolen maakt ongelooflijk veel lawaai. Het leek net alsof ik in een muur stond te boren. Er is maar één stand dus het apparaat kon ook niet anders werken. Het geluid is onvermijdelijk.

Accesoires
Het apparaat is een gehaktmolen maar dient tevens als keukenrobot. Zo heeft het verschillende soorten messen voor allerlei soorten groenten. Zo kun je blokken snijden, raspen, spiralen snijden enzovoorts. Deze accessoires heb ik nog niet gebruikt dus kan ik nog niets over zeggen.

Hakproces
Een kilo kipfilet zou niet lang moeten duren dacht ik bij mezelf. Dat bleek echter een vergissing te zijn. Het heeft me ongeveer drie kwartier geduurd om het kipfilet volledig uit het apparaat te krijgen. De eerste paar seconden, die ik tevens op beeld heb, gingen prima. Daarna echter, ging het steeds moeizamer en moest ik vrij veel kracht uitoefenen om de stukken kip naar beneden te duwen.

Schoonmaak
De onderdelen van plastic kunnen in de vaatwasser maar jammer genoeg de rest van de onderdelen niet. Ik heb de mond, mes en alle andere stukken van staal van het apparaat af gehaald en alle resten van het kipfilet met een lepel eruit moeten schrapen. Wat me verbaasde is dat zelfs een stuk kip ín het apparaat terecht was gekomen (het deel wat niet wasbaar is). Ik vrees dat dit een fout is van het apparaat en heb het voor de zekerheid nagevraagd bij Tefal middels een e-mail. Ik zal het antwoord van Tefal in deze review zetten.

Conclusie
Al met al is het me gelukt om kipnuggets te maken met de nieuwe gehaktmolen van Tefal. Het apparaat is gemakkelijk te verplaatsen en compact genoeg om op te bergen.

Update:
In mijn volgende test heb ik stukken rundvlees laten malen tot gehakt. Zodra er stukken zeen in de molen terecht komen, loopt het allemaal vast. Ik vrees dat het apparaat niet sterk genoeg is om rundvlees te malen. Dit is erg teleurstellend omdat het apparaat er heel erg kwalitatief en sterk uit ziet.

Minpunten

• er blijft vlees achter

emstelon 08-05-2020

Degelijke gehaktmolen met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Tefal Gehaktmolen Hv8 Ne6888

Gisteren de gehaktmolen ontvangen en direct uitgepakt. Wat opvalt is een robuust, mooi uitziende apparaat met veel accessoires en mogelijkheden. Verschillende accessoires kan je in het apparaat opbergen, echter veel niet. Was handig geweest als er een opbergtas meegeleverd werd. De gebruikershandleiding erbij genomen om het product te leren kennen, maar helaas is dit boekje wel heel beknopt in de uitleg en alleen met de summiere tekeningen kom je er moeilijk uit. Hier schiet Tefal toch wel tekort. Waar zijn die uitgebreide gebruikershandleidingen van vroeger, daar werd bijna elk detail uitgebreid omschreven cq behandeld. Dus zelf maar het apparaat ontdekken(hetgeen ook wel de bedoeling is). Bij de machine zit veel accessoires voor het bereiden van vlees zoals gehakt maken, worsten maken etc. Maar ook accessoires voor het bereiden van salades, raspen, schijfjes maken van komkommers. Van een appel geprobeerd om blokjes te maken, hetgeen wel erg fijn van structuur is. Er blijft toch nog appelstukken over, dus voor welke producten deze rasp gebruikt moet worden is de vraag. Dan maar wortels raspen met de fijne rasp en de iets grovere rasp. Dit werkt prima, vooral de grovere rasp. Hier krijg je mooie slierten van. Dan nog even een komkommer in plakjes snijden. Dit gaat ook erg goed en erg snel, echter het geluid wat deze apparaat produceert is wel hoog, Al met al is mijn 1e indruk positief. Binnenkort gaan wij proberen om gehakt te maken en worstenbroodjes. Wordt ook een ontdekkingsreis! Inmiddels gehakt gemaakt van Ierse riblappen en speklappen. Van dit gehakt heb ik ook saucijzenbroodjes gemaakt. Het vermalen van het vlees gaat heel goed en vrij snel. Wel lijkt er een soort verzadiging te komen. Er blijkt wel een portie vlees rond het mes te zitten. Ik had het schijfje met middelgrote gaten gebruikt. Het schijfje met de kleinste gaten zijn voor het maken van paté of Filet Americain. Ik heb het gehakt 2 keer door de molen gehaald en ben erg tevreden. Gedeelte van het gehakt verder bereid voor saucijzenbroodjes, nou ik kan je zeggen dat je die niet in de winkel krijgt. Zo lekker zijn die. Het overige gehakt moet nog verwerkt worden. Het schoonmaken gaat vrij eenvoudig. Zojuist het overige gehakt verwerkt tot gehaktballen. Ook deze zijn echt lekkerder dan die met gekocht gehakt. Ik heb het beschuit nu ook met de gehaktmolen fijngemaakt. Dat ging ook erg goed, normaal heb je met de hand nog wat grotere stukjes. Vandaag spaghetti gemaakt met zelfgemaakt gehakt en Grana Padano kaas. Volgens de handleiding zou de schikt met de grootste gaten daarvoor geschikt zijn. Het resultaat was redelijk.
Frikandellen maken gaat ook erg goed. Het verwerken van het vlees(cutteren) gaat vrij snel. De overige bewerkingen nemen wel wat tijd in beslag, maar heerlijke frikandellen.
De gehaktmolen is gewoon top op het geluid na en de te beknopte gebruikershandleiding na.
Maar een aanwinst voor in de keuken is die zeker voor degenen die graag zelf het e.e.a. willen bereiden.

• Veel mogelijkheden
  • Veel vermogen
  • Makkelijk schoon te maken
  • Zowel vlees als groente te verwerken

Minpunten

• Beknopte gebruikershandleiding
  • Geen opbergtas voor de grotere accessoires